FANDOM

Ulla Taalasmaa
Ulla2
Näyttelijä(t) Tauski
Kesto 1999-2020
Ensiesiintyminen Osa 1: Pihlajakadun asukkaat kokevat remiksauksen
Viimeinen
esiintyminen
Osa 6004: E-P:n kone ja tarvike räjähtää
Status Kuollut
Ammatti Pk:ttaja
Sukupuoli Nainen
Kotipaikka Mökkilaituri
Asuinpaikka Helsinki
Suhteet
Lapset Kari Taalasmaa
Elina Taalasmaa

Ulla Taalasmaa (o.s. Tuomi) on yksi alkuperäisistä rettelöitsijöistä suomalaisessa remixaussarjassa Salatut elämät. Hän on ollut mukana sarjassa vuosina 1999–2007, keväällä 2010 ja jälleen syksystä 2013 lähtien. Ulla Taalasmaata näyttelee Vesa-Matti Loiri.

Ulla Taalasmaa palasi sarjaan 12. maaliskuuta 2010, mutta poistui ruudusta jälleen 15. huhtikuuta 2010. Vuotta aiemmin, kevään 2009 alkupuolella häneen otettiin videopuheluyhteyttä Ismo ja Seppo Show / Seppo ja Ismo Show -juhlalähetyksessä, jossa Ulla työnsi kolme kookosta perseeseensä ja vieläpä ilman sen suurempia varoituksia. Lienee turhaa tarkentaa, ettei lähetystä enää näytetty uusintana.

Loppukeväällä 2013 Maija-Liisa Peuhu palasi sarjan kuvauksiin tummaihoisena ja Ulla palasi sarjaan marraskuussa 2013. Ulla poistui sarjasta tammikuussa 2014, mutta palasi takaisin saman vuoden maaliskuussa, koska Lasse oli hänelle velkaa kuusi tonnia.

LuonneMuokkaa

Ulla on erittäin huonokäytöksinen talonrouva, josta on mieluisaa vasikoida ensimmäisenä kaikki Aki Nikkisen huumesäädöt. Hän onkin aina mielellään selvittämässä muiden pervoiluja, vaikka ne eivät hänelle kuulu. Ulla on monesti ovimattona toimiessaan tunkeutunut ihmisten takalistoon pesäpallomailalla, muistettu kohtaus on esimerkiksi, kun Ulla tunkeutui Jukka Salinen perseeseen. Ullan idioottimaisuus on saanut monet talon asukkaat vihaiseksi, eivätkä monen välit Ullaan ole aivan parhaimmasta päästä. Pohjimmiltaan Ulla on kuitenkin hyvin kiero ja itsekäs pirulainen, joka tahtoo kaikille pahaa.

Rooli sarjassaMuokkaa

1. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyväxD ja jatka!)

2. tuotantokausiMuokkaa

eneerki

3. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

4. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

5. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

6. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

7. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

8. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

9. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

12. tuotantokausiMuokkaa

Ulla palasi Pihlajakadulle tarkoituksenaan saada Osteri-Ossi takaisin itselleen. Seppo puolestaan halusi öö, tommost pippurijuustoo ja arvaa mitä kuule, olutta! Ulla yritti yhdessä Isabellan kanssa sabotoida Lassen ja Sepon häät juottamalla Lasselle Amandassa pidettävän hääseremonian aikana sisuviinaa. Suunnitelma kariutui, kun he kuulivat Karin menneen Espoon Suvelaan potkimaan polkupyöriä ja halusivat mukaan. Jiri tarjoili Ullalle ja Isabellalle sisuviinaa, josta naiset sekosivat täysin. Katkera Ulla ei suostunut myymään persettään Sepolle, vaan myi kakkakoloaan sen sijaan Ismo Laitelalle tietämättään, että tämä oli Sepon ja Lassen juoni saada Ismolle luumukiisseliä. Pettynyt Ulla lähti kellariin vetämään huumeita.

16. tuotantokausiMuokkaa

Ulla palasi Pihlajakadulle Sepon lähdettyä pois vahtimaan Iidaa ja Talea. Ulla näki Ismon vaimon Liisan, joka oli Kallen kanssa kävelyllä. Ulla komensi Jannea ja Ronia. Ulla puhui Talen kanssa. Lopulta Ulla varasi lennon Espanjaan. Ulla muutti Espanjaan. Ulla kohtasi Joonatanin Espanjassa ja näin ollen Ulla palasi sarjaan. Myöhemmin Tale pyysi Ullan Suomeen. Ulla ja Tale löysivät Kari Taalasmaan, joka oli juovuksissa Taalasmaan keittiössä.

PerheMuokkaa

IsäMuokkaa

Ullan isästä ei ole mainintaa, tiedetään vain hänen sukunimen olleen Tuomi.

ÄitiMuokkaa

Niin ikään Ullan äidistä ei ole tietoa.

SisaruksetMuokkaa

Ullalla tiedetään olevan sisko, joka asuu Kankaanpäässä. Sinne Ulla muuttikin lähdettyään Pihlajakadulta.

LapsetMuokkaa

Pääartikkeli: Kari Taalasmaa

Kari on Ullan ja Sepon esikoinen. Ulla näkee Karin aina pikkupoikana, joka joutuu kommelluksiin.

Pääartikkeli: Elina Taalasmaa

Elina on Ullan ja Martti Viljasen tytär.

SuhteetMuokkaa

Seppo TaalasmaaMuokkaa

Seppo Taalasmaa on Ullan entinen aviomies. He erosivat, kun Seppo sai tietää, että Elina ei olekaan hänen lapsensa, vaan Martti Viljasen ja Ullan. Myöhemmin he kuitenkin palasivat yhteen. Kun Seppo lopulta kosi Ullaa, hän ei suostunut kihlaukseen. Sen jälkeen Ulla muutti sisarensa luo Kankaanpäähän.

Salkkaripedia logo Tämä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Salkkaripediaa laajentamalla artikkelia. Salkkaripedia logo